På ’Hugo Jørgensens bane’ var der visse krav om påklædning til officials, men publikum fulgte godt med, og bladene var flittige til detaljeret at anmelde ’toilettepragten’. Det fik Alfred Schmidt i Blæksprutten 1906 til at foreslå følgende reform, hvor også priserne på kjoler mv. blev anført. På ’Hugo Jørgensens bane’ var der visse krav om påklædning til officials, men publikum fulgte godt med, og bladene var flittige til detaljeret at anmelde ’toilettepragten’. Det fik Alfred Schmidt i Blæksprutten 1906 til at foreslå følgende reform, hvor også priserne på kjoler mv. blev anført.

Pomp og pragt

Der var stil på tilskuerpladserne ved travsportens spæde start på Charlottenlund Travbane. Levende musik var også et særkende i banens første mange år. Nedenfor en ny musiktribune i 1930. Billedet er fra Trav-Tidendes Julenummer, hvor man holder fast i levende musik fremfor ’maskinmusikken’ med en argumentation og en bekymring for, om højttaleranlægget ville virke med tilstrækkelig tydelighed. Det har da vist ikke sjældent været et problem sidenhen.

undefined

Tribunen til højre er kendt, og musiktribunen (midt for i billedet) stod overfor målet og det gamle dommertårn, foran den nuværende hovedindgang. 

Endvidere ønskede man ikke at gøre de gamle, prøvede ’trompetgnavere’ arbejdsløse. Det blev anført, at den levende musik dulmede ’de sjælelige og materielle skader’, publikum blev udsat for, og faktisk havde det været sådan, at både tone og takt blev ændret med et slag, hvis en storfavorit galoperede. Man skulle jo vise medfølelse. Også repertoiret bar præg af resultaterne i væddeløbene.